Τι γίνεται όταν ο Άγιος Βασίλης αποφασίζει να τον γιορτάζουν όλο τον χρόνο;


O Άγιος Βασίλης βαρέθηκε στον βόρειο πόλο γιατί η κυρία Αγιοβασιλίνα τον παράτησε για το κουνελάκι του Πάσχα. Σκέφτηκε λοιπόν να πάει ταξίδι στο δάσος του Σέιχ Σου και να ξεκινήσει μία επανάσταση για να τον γιορτάζουν και την άνοιξη. Φτάνει στο δάσος με ένα γουρούνι που λαχανιάζει γιατί οι τάρανδοί του έχουν πέσει σε «ανοιξιάτικη νάρκη».

Άγιος Βασίλης: Tι ψοφίμι είσαι εσύ! Έχε χάρη που οι τάρανδοί μου κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου κάθε άνοιξη. Βλέπεις ξεποδαριάζονται όλο τον χειμώνα. Βγάζουν γερή δουλειά. Η κυρία Αγιοβασιλίνα με παράτησε για το κουνελάκι του Πάσχα για να ζήσει μαζί του σε τροπικά μέρη με το που πήρα 50 κιλά! Σιγά! Λες και τι έγινε; Ο άνθρωπος δεν μετριέται από το βάρος και την εξωτερική του εμφάνιση, αλλά από τον ψυχικό του κόσμο. Δεν γίνεται να με αγαπούν όλα τα παιδιά του κόσμου κι αυτή να με ξεπέρασε έτσι απλά! Μήπως με άφησε για κανέναν Σάκη Ρουβά; Για το κουνελάκι του Πάσχα με παράτησε που έχει κάτι δοντάρες μέχρι το πάτωμα! Απορώ πώς τον φιλάει. Δεν φοβάται μην την καταπιεί; Αν ήταν έτσι και η Κοκκινοσκουφίτσα θα έπρεπε να παντρευτεί τον λύκο. Εγώ πάντως ξέρω πως η κοιλιά είναι η μισή αρχοντιά στον άντρα κι η γενειάδα η άλλη μισή. Και τι να κάνω δηλαδή; Nα δυσαρεστήσω όλα τα παιδιά και να μην τρώω τα μπισκότα και το γάλα που αφήνουν δίπλα στο τζάκι τους για να με ευχαριστήσουν για τα δώρα που τους πηγαίνω; Προτιμώ να είμαι τσουπωτός και χαρούμενος παρά αγενής, ξερακιανός κι ακατάδεκτος.

Και τι ωραίο δάσος ε; Tι πλούσια βλάστηση! Tι θερμό κλίμα! Επιτέλους ζέστη! Τα αρθριτικά μου εδώ ενδέχεται και να μου περάσουν! Με έχουν ρημάξει τα άτιμα. Αυτό είναι μέρος για να μένει κάποιος και να φτιάξει ένα καλό σπιτικό. Όχι σαν τον βόρειο πόλο που είμαι αγκαλιά με το αερόθερμο και που άμα βγει λίγος ήλιος το ιγκλού μου στάζει και τα ρούχα μου μέσα μουχλιάζουν! Με βρεγμένες κάλτσες συνέχεια πώς να μην βγάζω μύκητες στα δάχτυλα των ποδιών μου; Μου χρειάζεται επειγόντως μια αλλαγή. Σκέφτομαι να εδραιώσω εδώ την εξουσία μου και να αρχίσουν να με γιορτάζουν όλον τον χρόνο. Πιστεύω μου αξίζει, γιατί η δουλειά που πατάω ξεκινάει από τον Σεπτέμβριο, αλλά οι άνθρωποι δεν το ξέρουν αυτό και με γιορτάζουν μόνο λίγες μέρες τον χειμώνα.

Τον συλλογισμό του Αϊ–Βασίλη κρυφακούει ένα σκιουράκι. Ταραγμένο σπεύδει στη Βασίλισσα της Άνοιξης για να την προειδοποιήσει.

Σκιουράκι: Βασίλισσα μου, μόλις είδα έναν κόκκινο κεφτέ με πόδια και χέρια, o οποίος είχε επεκτατικές διαθέσεις!

Βασίλισσα της Άνοιξης: Tι λες σκιουράκι, πάλι έπεσαν βελανίδια στο κεφάλι σου και λες ό,τι σου κατέβει;

Σκιουράκι: Βασίλισσά μου ακολούθησε την ουρά μου για να δεις με τα ίδια σου τα μάτια ότι δεν είμαι ζαλισμένο, αλλά αναστατωμένο! Τρέχα Ανοιξένια μου πριν να είναι αργά!

Βασίλισσα της Άνοιξης: Eντάξει σκιουρίνι μου, ηρέμησε! Σε ακολουθώ.

Το σκιουράκι οδηγεί τη Βασίλισσα της Άνοιξης στον Άγιο Βασίλη, εκείνος τη βλέπει και του «γυαλίζει»!

Άγιος Βασίλης: Mμμ τι ωραία κορασίδα! Θα μπορούσε να γίνει η επόμενη γυναίκα μου και να ζήσουμε μαζί σε αυτό το δάσος, στο οποίο θα με δοξάζουν όπως αρμόζει σε έναν βασιλιά!

Βασίλισσα της Άνοιξης: Δεν άκουσα. Πώς είπατε; Oρίστε; Συγγνώμη κύριε, ποιος είστε;

Άγιος Βασίλης: Τι λέει αυτή; Kαι καλά δεν με αναγνωρίζει; Aκούω σε πολλά ονόματα γλύκα. Μπορείς να με φωνάζεις Άγιο Νικόλα, για σένα Nick, Santa Claus, Kris Kringle ή Άγιο Βασίλη, φυσικά για σένα Μπίλης!

Βασίλισσα της Άνοιξης: Πολλά ονόματα για ένα μόνο άτομο.

Άγιος Βασίλης: Έτσι είναι οι μεγάλες προσωπικότητες. Το δικό σου όνομα όμως δεν το άκουσα ακόμα.

Βασίλισσα της Άνοιξης: Βασίλισσα της Άνοιξης! Απλώς να σας ενημερώσω πως καταπατάτε ξένη περιουσία.

Άγιος Βασίλης: Την περιουσία θα τη μοιραστούμε, καθότι θα γίνεις γυναίκα μου!

Βασίλισσα της Άνοιξης: H Άνοιξη δεν ανήκει σε κανέναν και δεν υποδουλώνεται σε κανέναν άντρα. Είμαι ένα με τη φύση, με τη χλωρίδα και την πανίδα και είμαστε ένα σύνολο πλήρως εναρμονισμένο!

Άγιος Βασίλης: Μα τους 40 τάρανδους που σέρνουν το έλκηθρό μου! Εσένα θέλω να νυμφευθώ, όχι όλο σου το σόι! Εσύ είσαι πιο δύσκολη κι από την Αννούλα του Χιονιά! Θα με πάρεις με παπά και με κουμπάρο!

Βασίλισσα της Άνοιξης: Θα προτιμούσα να φιλήσω γαϊδουράγκαθο!

Άγιος Βασίλης: Aφού είσαι τόσο σκληροτράχηλη, δεν μου αφήνεις άλλη επιλογή από το να κάνουμε πόλεμο!

Βασίλισσα της Άνοιξης: Πόλεμο; Tι λέξη ανόσια ξεστόμισες;

Άγιος Βασίλης: Με προσέβαλες και θα το πληρώσεις!

Βασίλισσα της Άνοιξης: Θα κάνω τα πάντα για να διαφυλάξω τον τόπο μου και τα πλάσματά μου. Πιστοί μου ακόλουθοι μαζευτείτε! Ας κερδίσει η δύναμη των λουλουδιών και της άνοιξης!

Μαζεύονται οι μέλισσες, ένα ποντίκι, ένας κούνελος και μία γάτα!

Άγιος Βασίλης: Bρομοκούνελε θα σε κάνω στιφάδο. Το είδος σου, ναι αυτό με τις αυτάρες, μου έκλεψε τη γυναίκα μου! Φίλοι μου ζώα! Όποιος έρθει μαζί μου δεν θα κατακτήσει απλώς όλο το δάσος, αλλά ολόκληρο τον κόσμο! Χώρια τα χειροποίητα μπισκότα, τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες που θα σας ταΐζω!

Βασίλισσα της Άνοιξης: Είσαι γελασμένος αν πιστεύεις πως οι αγνές ψυχούλες θα με προδώσουν. Άδικα τάζεις, τα δημιουργήματα της άνοιξης δεν δωροδοκούνται!

Άγιος Βασίλης: Πιστεύεις ότι το πιο έξυπνο μυαλό του κόσμου ήρθε ως εδώ ολομόναχο, δίχως πολεμοφόδια;  Εδώ καταφέρνω και μέσα σε ένα βράδυ μοιράζω εκατομμύρια δώρα σε εκατομμύρια παιδιά, νομίζεις πως θα μου είναι δύσκολο να καταλάβω ένα δάσος; Ας γελάσω! Xo, χο, χο!

Ο Άγιος Βασίλης βγάζει τον μαγικό του σάκο!

Χο χο χο θέλω ζώο στο λεπτό, να εμφανιστεί εδώ και να κάνει πανικό! Την κυρ-Άνοιξη θα κερδίσω εγώ και θα γίνω πρώτος στο δάσος αυτό! Άμπρα κατάμπρα! Από χώμα να γεννηθεί μία αρκούδα, ένας σκαντζόχοιρος, ένας κόκορας με λειρί, μία κότα κι ένα σκυλί!

Εμφανίζονται τα ζώα. Ξεπηδούν ένα-ένα μέσα από τον σάκο και λένε με μια φωνή: Αφέντη μου εσύ, θα σε υπηρετήσουμε στη στιγμή!

Άγιος Βασίλης: Aς αρχίσει το πανηγύρι!

Ο Άγιος Βασίλης παίρνει την κότα και τον κόκορα και τους πετάει στη Βασίλισσα της Άνοιξης. Τα δύο ζώα μπουρδουκλώνουν τα φτερά τους και πέφτουν στο πάτωμα χτυπημένα.

Κόκορας: Aχ νομίζω έσπασα τα φτεράκια μου.

Κότα: Πρέπει να ράγισα το κοκαλάκι του ποδιού μου. Ποιο το νόημα να πολεμάμε για σένα; To μόνο που σε νοιάζει είναι πώς θα μας ψήσεις για να γεμίσεις την κοιλάρα σου, κοιλιόδουλε. Όπως μαγείρεψες την ξαδέρφη μου το ίδιο είχες σκοπό να κάνεις με εμένα και τον άντρα μου.

Κόκορας: Δίκιο έχει η κυρά. Όλα μου τα αδέρφια κατέληξαν στον φούρνο γεμιστά με κουκουνάρια, κάστανα και ρύζια! Δεν αξίζει η αφεντιά σου ούτε η κορμοστασιά σου τη διακινδύνευση της σωματικής μας ακεραιότητας. Πάμε αγάπη μου.

Ο κύριος Κόκορας παίρνει τη γυναίκα του την κυρία κότα και αποχωρούν κουτσαίνοντας!

Άγιος Βασίλης: Τι να περιμένει κανείς από πτηνά, αναξιόπιστα και δειλά. Μόνο στη σχάρα και για να καταλήγουν μετά στο στομάχι είναι καλά! Κοκορόμυαλα πραγματικά!

Ο Άγιος Βασίλης παίρνει τον σκαντζόχοιρο και τον πετάει στη Βασίλισσα της Άνοιξης. Τα αγκάθια του της σκίζουν το αλαβάστρινο δέρμα της. Εκείνη φαίνεται να πονάει αλλά δεν τα παρατάει.

Βασίλισσα της Άνοιξης: Kαλές μου μέλισσες, αφήστε τη γύρη και πιάστε τον γέρο!

Οι μέλισσες τσιμπούν τον Άγιο Βασίλη στην κοιλιά!

Άγιος Βασίλης: Ω πόσο ύπουλο χτύπημα ήταν αυτό! Είμαι αλλεργικός στις μέλισσες κι αυτές εδώ με τσίμπησαν στην κοιλιά! Μέχρι τώρα ήμουν πολύ γοητευτικός, αλλά με τόσα τσιμπήματα στην κοιλιά θα μου πρηστεί και θα φαίνομαι χοντρός! Οϊμέ συμφορά που με βρήκε! Κι έρχεται και καλοκαίρι! Σκύλε γρήγορα αντεπίθεση! Όρμα στη γάτα και κάνε την μία χαψιά!

Ο σκύλος ορμάει στη γάτα κι εκείνη του γρατσουνάει τη μύτη με τα κοφτερά της νύχια.

Γάτα: Μίαου κακέ σκυλούλη! Δεν σου έμαθαν στο σχολείο να μην σηκώνεις ποτέ την πατούσα σου σε μία κυρία;

O σκύλος κλαίει από τον πόνο!

Γάτα: Kάτι ήξερα και πήγα για μανικιούρ σήμερα στη φίλη μου την ιτιά εκεί. Ο κορμός της είναι το καλύτερο ακονιστήρι του δάσους!

Ο Άγιος Βασίλης θυμωμένος επιστρατεύει τις μεγάλες δυνάμεις!
Άγιος Βασίλης: Aρκούδα δείξε της τα δόντια σου.

Η αρκούδα βρυχάται!

Βασίλισσα της Άνοιξης: Καλά η νονά σου έκανε σίγουρα λάθος. Δεν έπρεπε να σε λένε Άγιο Βασίλη, αλλά Άγριο Βασίλη! Σε εσένα πελώρια αρκούδα θα απαντήσω με τον Μικιμάους μου, γιατί σκυλί που γαβγίζει δεν δαγκώνει! Πάμε Μικάκο αγόρι μου!

Εμφανίζεται ένα ποντικάκι και χώνεται ατάραχο ανάμεσα στα πόδια της αρκούδας. Η αρκούδα αρχίζει να φωνάζει τρομοκρατημένη και τρέχει να σωθεί!

Άγιος Βασίλης: Mα το γάλα χωρίς λακτόζη που πίνω κάθε πρωί, (αυτό με τη λακτόζη με φουσκώνει) ήξερα πως οι ελέφαντες σκιάζονται τα ποντίκια, αλλά για αρκούδα πρώτη φορά το βλέπω! Με μικρά ζώα θέλεις να το παίξουμε το παιχνίδι; Πάρε να έχεις τότε!

Βγάζει από την τσέπη του δύο βατράχια!

Βατραχάκια μου καλλίφωνα τραγουδήστε όσο πιο δυνατά μπορείτε! Ξεκουφάνετέ τους όλους και μην σταματήσετε μέχρι να ξεκουμπιστούν από αυτό το δάσος!

Τα βατράχια αρχίζουν να τραγουδούν βρεκεκέξ κουάξ κουάξ. Ο θόρυβός που προκαλούν είναι εκκωφαντικός! Είναι τόσο παράφωνα που κοντεύουν να σπάσουν τα τύμπανα τόσο της Βασίλισσας της Άνοιξης όσο και του Άγιου Βασίλη που έχουν σωριαστεί στο χώμα.

Άγιος Βασίλης: (Ουρλιάζοντας) Για όνομα της βασιλόπιτας που κόβουν στο όνομά μου, σταματήστε κακοφωνίξ αμφίβια! Δεν αντέχεται με τίποτα αυτό το μαρτύριο! (Μονολογεί) Καλύτερα να τρώμε τα βατραχοπόδαρά σας σε γκουρμέ εστιατόρια του Παρισιού, παρά να σας ακούμε! Θα παίξω και το τελευταίο μου χαρτί! Δράκε δράκε είσαι εδώ; Δρακούλη; Δρακουλάκο; Εμφανίσου παλίκαρέ μου!

Σφυρίζει δυνατά κι εμφανίζεται ένας πολύ τρομακτικός δράκος με μακριά μουστάκια! Ο Άγιος Βασίλης τον καβαλάει και αρχίζουν να πετούν.

Δράκος: Μπορώ με ένα φτέρνισμά μου ή με έναν βαρύ μου αναστεναγμό να κάψω όλο αυτό το δάσος μονομιάς!

Άγιος Βασίλης: To μόνο που θα χρειαστεί είναι να βάλω αυτό το μικρό αλλεργιογόνο λουλουδάκι μπροστά στα ρουθούνια του και τότε μπουμ! Παρανάλωμα όλα!

Βασίλισσα της Άνοιξης: Όχι μη! Σκέψου πόσες ζωούλες θα στερήσεις για ένα σου καπρίτσιο!

Άγιος Βασίλης: Κι εσύ από καπρίτσιο δεν μου είπες όχι; Mία σου και μία μου!

Κουκουβάου βάου βάου. Κουκουβάου βάου βάου! Εμφανίζεται μία γριά κουκουβάγια. Είναι η σοφή του δάσους. Όλοι τη σέβονται και την εκτιμούν.

Κουκουβάγια Βάγια: Συγχαρητήρια, δείτε πώς το καταντήσατε το δάσος, αποπνέει πόνο και κακία αντί για οξυγόνο, ζωή και ξεγνοιασιά. Δεν υπάρχει δηλαδή χώρος και για τους δυο σας σε ένα τόσο τεράστιο δάσος;

O Άγιος Βασίλης και η Βασίλισσα της Άνοιξης αρχίζουν να δικαιολογούν τους εαυτούς τους.
Άγιος Βασίλης: (Διστακτικά) Μα εγώ βαριόμουν σπίτι και με εγκατέλειψε κι η γυναίκα μου για ένα κουνέλι!

Βασίλισσα της Άνοιξης: Mα εγώ όφειλα να προστατέψω το δάσος μου και τους κατοίκους του.

Κοιτούν τη ζημιά που έπαθε το δάσος και σιγά σιγά συνειδητοποιούν το κακό που κάνανε.     

Άγιος Βασίλης: Πόπο! Πώς κατάντησα έτσι; Aπό εκεί που έφερνα χαρά σε όλον τον κόσμο με τα δώρα μου, η αλαζονεία και η ερωτική απογοήτευση με έκαναν να γίνω κακός και να προκαλέσω τόσα δεινά στο καημένο το δάσος. Τι θα πουν τα παιδιά αν το μάθουν; Θα με μισήσουν. Δεν θα είμαι πια ο τίμιος ήρωάς τους. Ας ανοίξει η γη να με καταπιεί! Όποιος θέλει τα πολλά χάνει και τα λίγα! Με έφαγε η απληστία μου!

Βασίλισσα της Άνοιξης: Κι εγώ που πάντα ήμουν τόσο χαμογελαστή και καλοπροαίρετη, πώς με παρέσυρες με τα τερτίπια σου στον πόλεμο; Δεν πρέπει να πολεμάμε ούτε με λουλούδια, όμως παρασύρθηκα γιατί μoυ έθιξες τον εγωισμό. Εγώ ανδρείκελο κανενός νταή δεν θα γινόμουν ποτέ. Είμαι αυτόνομη και ανεξάρτητη, δοσμένη στη φύση. Ας μονοιάσουμε τώρα μήπως και καταφέρουμε να αναστρέψουμε την καταστροφή που επιφέραμε.

Άγιος Βασίλης: Θα ήθελα πολύ να βοηθήσω να επαναφέρουμε το δάσος στην προηγούμενη κατάστασή του, αλλά πολύ φοβάμαι πως δεν μου έμειναν άλλες δυνάμεις. Ίσως αν είχατε να μου δώσετε λίγο γάλα με μπισκότα να έπαιρνα τα πάνω μου.

Βασίλισσα της Άνοιξης: Κι εγώ είμαι εξουθενωμένη. Ίσως αν αγκαλιαστούμε όλοι, η δύναμη της συνεργασίας να επουλώσει τις πληγές του δάσους!

Αγκαλιάζονται όλοι και λένε με μια φωνή: Oυρανέ βοήθησε να γίνουν όλα όπως πρώτα, το δάσος την ομορφιά του να ξαναβρεί και η αίγλη του ποτέ άλλη φορά να μην χαθεί. 

Εμφανίζεται ένα minion στον ουρανό να πετάει και να μιλάει στη γλώσσα του ασυνάρτητα. Όλοι σαστίζουν.

Βασίλισσα της Άνοιξης: Μα τα νυχτολούλουδα, τι είναι τούτο;

Άγιος Βασίλης: Moιάζει με φουντούνι, ή με φιστίκι αράπικο, ή με μελομακάρονο που μιλάει ή μήπως με χοντροκομμένο πακοτίνι; Δεν ξέρω! Ας το φάμε!

Το minion με μία του κίνηση φτιάχνει όλο το δάσος και εξαφανίζεται! Όλοι ζητωκραυγάζουν!

Βασίλισσα της Άνοιξης: Ευχαριστούμε μεγαλοδύναμε Ουρανέ! Έπρεπε εξαρχής να λύναμε ειρηνικά τις διαφορές μας. Είσαι ευπρόσδεκτος εδώ όποτε θέλεις Άγιε Βασίλη!

Άγιος Βασίλης: Kι εσύ μπορείς να με επισκεφτείς όποτε αγαπάς στον βόρειο πόλο! Και να γνωρίσεις και τους τάρανδους μου! Ειδικά ο Ρούντολφ θα σε λάτρευε. Είναι σαν σκύλος, κυλιέται στα πόδια σου και δεν φεύγει αν δεν του χαϊδέψεις την κοιλίτσα! Και ξέρεις και τι κατάλαβα; Kάθε εποχή έχει τη χάρη της. Καλά κάνουν και με γιορτάζουν μια φορά τον χρόνο! Έτσι ο εορτασμός μου αποχτά και μεγαλύτερη αξία! Άσε που ιδρώνω πολύ σε τόση ζέστη. Εγώ είμαι χοντρόπετσος. Δεν θα άντεχα εδώ να βράζω! Μια χαρά είμαι εκεί με τους σολομούς μου, τους ξιφίες μου, τους βακαλάους μου! Εμένα που με βλέπεις κυρά Άνοιξη είμαι πάνω από 1000 χρονών! Τα ωμέγα τρία βλέπεις!

Βασίλισσα της Άνοιξης: O καθένας στον τόπο του και στο περιβάλλον του Άγιε μου Βασίλη! Ειρήνη πάσι!

Και έτσι μοιράστηκαν και πάλι οι εποχές και επανήλθε η τάξη κι η αρμονία. Γιατί με τους καβγάδες και τον πόλεμο δεν κατάφερε ποτέ κανείς τίποτα. Μάλιστα αναπτύχθηκε μεταξύ τους μία βαθιά φιλία, γιατί κατάλαβαν και οι δύο πόσο πολύτιμοι και αναγκαίοι είναι για τον κόσμο. Συχνά μάλιστα επισκέπτεται ο ένας τον άλλον για λίγες μέρες εκπλήσσοντάς μας ευχάριστα γι’ αυτό και έχουμε κρύες μέρες την άνοιξη και τις αλκυονίδες ημέρες τον χειμώνα!

Take care
Mάρω Αργυρίου


















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις